سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاک

همه حرفهایی که زدی شنیدم سه ماهی فقط دارم نگاهت میکنم و گوش میدم نمیدونم چی باعث شد که بهم اطمینان کنی که حرفهاتو بزنی ...اما حالا بعد سه ماه گوش کن خوب گوش کن من از تو انتظار زیادی ندارم فقط میخوام بفهمی دردم چیه ؟

وقتی با بچه ها جلوی بلوک بازی میکردیم مثل همیشه آروم از کنارمون رد میشد و گاهی برامون دست تکان میداد و لبخندی میزد آن روز تو پلاستیک خریدش پر سیبهای سرخ بود. به هر کداممون یکی داد همیشه لباس سبز خلبانیش را دوست داشتم یه جورایی بهش افتخار میکردم با تمام کوچیکیم میفهمیدم اگه آنموقع روز برنگرده مادر عباس بیقرار میشه و هی راه میره بارها این لحظات را دیده بودم معنی همشو میفهمیدم ...من میفهمیدم چسبهای سفید  روی شیشه مفهومش چیه ...من میفهمیدم آزیر قرمز یعنی چی ...من میفهمیدم وقتی باباهامون دیر کنن یعنی اینکه ...  وقتی مامان منو تو بغلش محکم می گرفت که نترسم وقتی صدای قلبش آرامم میکرد یعنی چی ... من نمیتونم فوزان و طوفان و فرشید و عباس و امیر و زهرا را فراموش کنم چون هر روز که حمله بود هر کداممون یه جورایی نگاهمون به در خشک میشد که بابا بیاد....

آنروز وقتی عباس را با چشمهای گریان پشت در خانه دیدم فهمیدم یعنی چی ...وقتی گفت هواپیمای بابام خورده زمین... وقتی تو عالم بچگی دستامو فشار میداد و گریه میکرد یعنی چی ...من بعضی وقتها هنوز آن دستها را حس میکنم زجری که آن دستها بعدم کشید حس میکنم من دانه دانه اشکای عباسو دیدم که تو عالم بچگی فهمیده بود که دیگه مرد خونس....من با تمام ناتوانیم، بچگیم همه اینها را دیدم هضمش برام سخت بود خیلی سخت هنوزم آزارم میده ...

بعد گذشت این همه سال حالا یه گوشه دیگه جهان یه سری  کودک دیگه مثل من و همبازیام هر روز نگران برگشت باباهاشونن..نمی دونن کدام لحظه خبر شهادت پدرشونو میارن ... نمی دونن کدام لحظه مزدوران آل سعود و آل خلیفه به خانه آنها حمله می کنند...آنها که عادی شده برایشان توهین و جسارت به همه اعتقادات شیعه از کتاب و مسجد گرفته تا ناموس بچه شیعه های بحرینی... کودکان بحرینی حالا دیگر باید علاوه بر نگرانی برگشت پدرانشان مواظب جان خود هم باشند ...حالا آنها را می فهمم...

من خوب می فهمم که کودکان بحرینی چه می کشند...من خوب می فهمم که وقتی بابا از صحنه جنگ دیر برگرده یعنی چه... من خوب می فهمم که نگرانی های مادر یعنی چه... من خوب درد آنها را می فهمم...

امروز درد من درد فرزندان شیعه بحرین است ... امروز درد من درد همه کودکان مسلمان زجر دیده است...امروز درد من درد کودکان پدر از دست داده است... امروز درد من درد ظلم به مسلمانان است ....

امروز درد من ...


ارسال شده در توسط خاک